Sanne Alink

Sanne Alink

Sanne Alink

Horeca manager | Leerhotel Het Klooster

Hotelschool; dat was wat ik van kleins af aan al wilde! Op naar Saxion Deventer / Apeldoorn. De hoogtepunten van deze opleiding waren voor mij toch echt wel de stages. De 5 maanden bij Grand Hotel Wientjes in Zwolle en het Marriott Resort in Aruba zijn voorbij gevlogen. Maar ook van de 10 maanden afstuderen aan de University van Brighton in Engeland heb ik zeker geen spijt.

Na mijn afstuderen in 2006 is mijn carrière begonnen bij de NH Hotel Group op het Booking Office in NH Krasnapolsky te Amsterdam. Anderhalf jaar later kreeg ik de kans om bij NH Utrecht te beginnen op de banquet sales afdeling. Vier jaar later was het tijd om afscheid te nemen van reserveringen en aan de slag te gaan bij NH Centre Utrecht als front office manager. Deze baan gaf mij de kans om leiding te geven aan de dagelijkse operatie; het aansturen van het receptieteam, ontbijtteam en housekeepingteam. Elke dag hotelletje spelen en af en toe een beetje Fawlty Towers zorgde er voor dat ik 5 jaar lang met veel plezier in dit hotel heb gewerkt.

Na bijna 10 jaar NH Hotels was het tijd voor verandering. Doordat ik binnen NH ook de rol als interne trainer vervulde, met erg veel plezier, leek het een logische stap om te solliciteren als Operationeel Manager bij Leerhotel het Klooster in Amersfoort, onderdeel van MBO Amersfoort. Hier ben ik sinds juni 2016 werkzaam.

Een geweldige hotelschool die de studenten opleidt door middel van een echt hotel met echte gasten! Vergaderen, lunchen, dineren, borrelen en overnachten; alles is mogelijk. En dat alles om er voor te zorgen dat onze studenten een goed leermoment hebben. In mijn rol als operationeel manager ben ik verantwoordelijk voor 4 afdelingen binnen het hotel; restaurant, banqueting, receptie en housekeeping.

Wanneer ik niet aan het werk ben vind ik het heerlijk om nieuwe restaurants te ontdekken. Maar ook om lekker op reis te gaan, backpack mee en de wereld te ontdekken.

Hartelijke groet,
Sanne Alink